Bez kategorii, dj na wesele, muzyka na wesele

Moja historia jako DJ na imprezy

Jestem osobą, która w branży muzycznej znalazła się nie z przypadku, ale z zamiłowania. Już w wieku 17 lat poprowadziłem pierwszą dyskotekę w roli dja na imprezy, nie myślałem wtedy o roli dj na wesele. Sprzętem, który służył w tamtych czasach prezenterowi dyskotekowemu był discman i deck na kasety magnetofonowe. Mało kto pamięta, iż wyszukanie piosenki na kasecie wymagało przewijania.

Pasja muzyczna zaczęła się u mnie wcześnie, bo już w latach dzieciństwa. Były to lata 80-te, kiedy na polskim rynku sprzętu audio „rządziły” takie firmy jak Kasprzak, czy Unitra. Nie raz zasypiałem słuchając wieczornych audycji radiowych na moim jednokasetowym odbiorniku radiowym „Emilia”. Piosenki nagrywałem z list przebojów programu II i III PR, oraz Radia Gdańsk. W tych latach królował Modern Talking, Savage, Samantha Fox, Sabrina i inni wykonawcy nurtu zwanego „Italo-Disco”. Nośnikami zapisu były analogowe Kasety magnetofonowe głównie olsztyńskiej filmy „Stomil” i tanie produkcje zachodnie. Jakiś czas później zaczęły się pojawiać w Polsce kasety renomowanych firm: Fuji, BASF, TDK. W sklepach muzycznych królowały „oryginalne” kasety z wytwórni „TAKT”, których dźwięk jak i na dzisiejsze czasy naprawdę jest rewelacyjny. W mojej szufladzie leży jeszcze kilka takich pamiątek! Właśnie w latach 90-ych zacząłem przygodę z zawodem prezentera dyskotekowego, który to po kilkunastu latach przerodził się w prowadzenie wesel w roli wodzireja dj-a prezentera muzycznego.

W latach 90-tych, kiedy to kupiłem zestaw telewizji satelitarnej w domu non-stop oglądałem kanał „VIVA GERMANY”. Kompilacja tunera satelitarnego z komputerem pozwalała na nagrywanie dźwięku na dysku twardym, odszumianie i całkowitą edycję muzyczną przy pomocy programów komputerowych. Jakiś czas później dobrej jakości sprzęt firmy Technics. Deck dwukasetowy z systemem redukcji szumów Dolby B/C oraz HX-Pro. No i mój pierwszy w życiu odtwarzacz CD Technicsa SL-PG 480A . W połowie lat 90-tych nastała era płyt CD.

W ciągu kilkunastu lat postęp techniczny w dziedzinie audio poczynił naprawdę duże kroki i pozwala na wygodną oraz w pełni efektywną pracę. Kilkunastoletnia ewolucja zawodowa spowodowała, że na dzień dzisiejszy posiadam profesjonalny sprzęt na studniówkę, na wesele, na imprezę firmową i na każdą inną okazję. Repertuar muzyczny i sposób jego prezentacji w 100% Was zadowoli! W moim przypadku życiowa pasja znalazła swoje odzwierciedlenie w tym co robię.

Aktualnie zajmuje się imprezami firmowymi, plenerami, obsługą muzyczną wesel w roli dja, pomocą w organizacji festynów i koncertów. Usługi świadczę w Małopolsce oraz województwach sąsiednich. Muzyka na wesele, profesjonalne nagłośnienie oraz organizacja imprez to moja specjalność.

Dodaj komentarz